loading...
انصارالحسین (ع)
آخرین ارسال های انجمن
Admin بازدید : 269 یکشنبه 14 خرداد 1391 نظرات (0)

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، شبکه الجزیره (Al-Jazeera) و العربیه (Al Arabiya) سخنرانی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در پارلمان جدید این کشور را به صورت زنده پخش کرد.
بشار اسد در ابتدای سخن خود از شهدای کشورش در ماه‌های گذشته یاد کرد و با تجلیل از آنان، از نمایندگان جدید سوریه نیز به دلیل شرکت در انتخابات و رقابت انتخاباتی در شرایط کنونی سوریه تشکر کرد.
بشار اسد خطاب به نمایندگان پارلمان اعلام کرد: پارلمان شما، پارلمان مردم است. پارلمان کشاورزان، کارمندان زحمتکش و پارلمان سربازی است که از کشور خود دفاع می‌کند و پارلمان زن، کارگر، مهندس، دکتر و کل مردم سوریه است.
اسد با تاکید بر اینکه اگر ما برای خدمت به مردم کار می‌کنیم باید نظر مردم در اولویت باشد افزود: پخته شدن دیدگاه ترقی‌خواه پارلمان نیازمند گفت‌وگو در صحن مجلس و گوش فرادادن به راهکارها و پیشنهادها و ارتباط مسئولان در دستگاه اجرایی و قانون گذاری است... پارلمان باید محل اصلی کار و گفت‌وگو شود.
بشار اسد در ادامه بر وظیفه و کارکرد نظارتی پارلمان تاکید کرد و با اعلام اینکه معمولا رابطه قوه مجریه با قوه مقننه خوب یا بد توصیف می‌شود تاکید کرد که این توصیف اشتباه است و باید آن را رابطه‌ای تکاملی دانست.
وی تاکید کرد که کارکردهای پارلمان برنامه‌ریزی، نظارت و پیگیری است که مهمترین آن نظارت است.
بشار اسد برگزاری انتخابات پارلمانی را که در هفتم ماه می برگزار شد، پاسخی به قاتلان، حامیان قاتلان و کسانی دانست که از این قاتلان حمایت مالی می‌کنند.
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که دور جدید پارلمان سوریه در زمانی آغاز شده است که از زمان پایان استعمار فرانسه، سوریه شاهد چنین کشتار و آوارگی و تکیه برخی بر خارج نبوده است و البته این دور جدید پارلمان، با بسته جدیدی از اصلاحات سیاسی همزمان شده است تا هر کس که پشت عناوینی از اصلاحات مخفی شده است، رسوا شود.
وی تاکید کرد که بر خلاف همه مشکلاتی که اصلاحات با آن روبه رو بود، اما دولت سوریه روند سیاسی را تکمیل می‌کند.
اسد افزود: انتخابات پاسخی بود به قاتلان و جنایتکاران؛ انتخاباتی که در قالب نمایندگان جدید و همراه عزم و اراده و استقامت خود را نشان داد و مسئولیت بزرگی است که بر عهده داخل باقی می‌ماند.
وی تاکید کرد که کسانی که بدنشان در داخل سوریه است اما فکر و مغزشان در خارج است، مردم آنان را تحقیر کردند.
اسد افزود چگونه ممکن است کسانی که مردم را تحریم می‌کنند اعلام کنند که ما نماینده مردم سوریه هستیم.
میلیون‌ها مردم از پیر و جوان و مردم و زن به خیابان آمدند و حمایت خود را از کشور و امنیت آن اعلام کردند و برخلاف وضعیت کنونی، رای خود را در همه‌پرسی قانون اساسی جدید در انتخابات بیان کرد.
وی تاکید کرد که مردم وضعیت خود [یعنی حمایت از کشورشان را] در انتخابات‌ها و حضور در خیابان‌ها نشان دادند و دخالت خارجی را رد کردند.
وی با بیان اینکه بسیاری‌ از راهکار سیاسی سخن می‌گویند، اما هیچ راهکاری ارائه نمی‌کنند تاکید کرده اینگونه وانمود می‌کنند که در سوریه دو طرف هستند که با هم اختلاف سیاسی دارند. اما کسی رابطه راهکار سیاسی را با تروریسم توضیح نمی‌دهند که از ابتدای بحران آغاز شده است.
وی با طرح این سوال که تروریسم در سوریه گروه خاصی را هدف قرار داد یا اینکه همه را هدف گرفت، تاکید کرد که این غیرمنطقی است که با تروریست‌ها گفت‌وگو شود و آنان بگویند خب دیگر دست از ترور برمی‌داریم. این غیرمنظقی است.
رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که سوریه با مشکل سیاسی روبه‌رو نیست بکله با توطئه و فتنه‌ای برای تخریب سوریه روبه‌روست.
بشار اسد با بیان اینکه شیوه برخورد با بحران درونی با جنگ خارجی تفاوت می‌کند، تاکید کرد: ما با جنگی حقیقی از خارج از سوریه روبه ‌رو هستیم.
وی با بیان اینکه نباید مسائل ملی را با مسائل شخصی درهم آمیخت، تأکید کرد: امنیت ملی در سوریه خط قرمز است.
بشار اسد گفت: ما امروز در سوریه با یک طرح فتنه انگیزانه روبرو هستیم که پایه و اساس آن تروریسم و جنگی است که از خارج اداره می شود.
اسد اظهار داشت: در سوریه هیچ گونه صلح و یا سازش در قبال تروریسم صورت نخواهد گرفت، و ما به مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: تروریسم کشور را هدف قرار داده است، و هیچ ارتباطی با فعالیتها و روند سیاسی ندارد.
بشار اسد با اشاره به شرکت بسیاری از مخالفان در راهپیمایی ها و فعالیتهای ملی گرایانه گفت: وجود تفکرات و سلایق مختلف به معنای تکامل است و نه برخورد.
وی ادامه داد: دولت سوریه از هر کسی که بخواهد به کشور بازگردد، انتقام نمی گیرد؛ هزاران نفر از کسانی که سلاح حمل کرده بودند، به دعوت دولت پاسخ گفتند.
بشار اسد تأکید کرد: هیچ گونه عقب نشینی در ارتباط با اصلاح مطرح شده در سوریه صورت نخواهد گرفت و درهای سوریه به روی هر کسی که خواستار اصلاح واقعی باشد و همچنین کسانی که هنوز به گفت و گوهای ملی نپیوسته اند، باز است.
بشار اسد در عین حال خاطرنشان کرد: این بحران موجب بروز رخنه هایی در سوریه شد که در آینده نیز گرفتار آن خواهیم بود

برچسب ها اخبار سیاسی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره سایت چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 11
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 870
  • بازدید کلی : 38,508