زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 1:34 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 285
نویسنده پیام
amani آفلاین



عضویت: 10 /10 /-622
اطلاع به کاربران در مورد نرم افزار مخرب تغییر DNS توسط گوگل
از تابستان سال گذشته گوگل کاربران خود را در مورد سایت‌هایی که رفتن به آن‌ها موجب نصب و اجرای کدهای مخرب بر روی سیستم آن‌ها می‌شود در صفحه نتایج جستجوی خود به خوبی آگاه می‌کند اما در این ماه از امکان جدید دیگری در این بخش پرده برداری شده است که وظیفه اصلی آن اطلاع به کاربران در صورتی که بر روی سیستم آن‌ها نرم افزار جاسوسی که به DNSChanger Trojan معروف هستند است. در این نوشته از سایت تورتک به بررسی این امکان و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم.



آشنایی با DNSChanger Trojan و نحوه کارکرد آن‌ها
همان طور که در مطلب آموزش استفاده از DNS عمومی گوگل برای افزایش سرعت اینترنت بررسی کردیم کار اصلی DNS در اینترنت کمک به سیستم شما برای پیدا کردن آدرس اصلی محتوا در اینترنت و تبدیل آدرس رایج به نمونه عددی آن‌ها در اینترنت است. برنامه های مخرب و جاسوسی معروف به DNSChanger Trojan معمولاً در سیستم شما هیچ‌گونه تغییرات و جاسوسی انجام نمی‌دهند و وظیفه اصلی آن‌ها تغییر DNS شما است. DNS های تنظیم شده جدید در سیستم شما در حقیقت توسط هکر و یا سازمان دیگری برای کنترل و اطلاع از وب گردی های شما و همچنین نمایش تبلیغات استفاده می‌شود و یا حتی ممکن است از آن‌ها برای ارسال شما به سایت‌هایی که در آن‌ها از کدهای مخرب دیگری استفاده شده است استفاده شده باشد. معمولاً این نرم افزار مخرب به همراه نرم افزار رایگان و کرک شده برای دانلود در اینترنت به سیستم شما راه می‌یابند و از این طریق حتی ممکن است توانایی کار در کنار آنتی ویروس شما را نیز داشته باشند.



اطلاع به بیش از نیم میلیون کاربر در هفته اول راه اندازی این سرویس
جالب است بدانید سرویس اطلاع از نصب برنامه های تغییر DNS گوگل در هفته اول کار خود به بیش از نیم میلیون کاربر که از نسخه انگلیسی موتور جستجوگر گوگل استفاده کرده‌اند در مورد نرم افزار جاسوسی و کد مخرب موجود بر روی سیستم آن‌ها در صفحه نتایج جستجو مانند تصویر زیر هشدار داده است.



همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید در پایین این پیغام لینکی به صفحه راهنمای پاک کردن DNS Changer Trojan نیز وجود دارد که در این صفحه نرم افزار رایج برای این کار توسط گوگل معرفی شده است. با ارائه سرویس و امکان مشابهی توسط دیگر کمپانی معروف در اینترنت به نظر می‌رسد که در روند مبارزه به بد افزارها قدم‌های بزرگی برداشته شود و به داشتن اینترنت امن‌تر جهان نزدیک‌تر خواهد شد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا با ارائه سرویس مشابه درصد سیستم‌های مبتلا به این‌گونه تهدیدها را می‌توان کنترل کرد؟




جمعه 12 خرداد 1391 - 22:56
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | اطلاع به کاربران در مورد نرم افزار مخرب تغییر DNS توسط گوگل | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS