زمان جاری : جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 10:45 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 333
نویسنده پیام
amani آفلاین



عضویت: 10 /10 /-622
انتخاب بهترین DNS برای اینترنت شما توسط namebench
سرویس دهنده های DNS به طور ساده مانند یک دفتر تلفن هستند که در آن ها برای هر نام یک آدرس IP وجود دارد. مثلاً وقتی شما در مرورگر خود آدرس Tortak.com را وارد می کنید سرویس دهنده DNS اینترنتی شما این آدرس را به یک IP آدرس مانند ۱۹۹.۲۷.۱۳۵.۸۸ تبدیل می کنند و از این طریق راه رسیدن به وب سرور مورد نظر و دریافت ، نمایش سایت تورتک را به مرورگر شما می گوید. سرویس دهنده های DNS بسیار زیادن اما کدام یک از این سرویس دهنده ها می تواند برای سیستم شما بهترین باشند ؟ کدام یک سریعتر به سیستم شما جواب می دهند ؟ کدام یک بهتر و با اطلاعات بروز تری نام های اینترنتی شما را تبدیل به آدرس IP می کنند ؟ در این مطلب از تورتک نرم افزار namebench را به شما معرفی می کنیم که می تواند بهترین DNS را برای اینترنت شما شناسایی کند.



برنامه namebench چگونه کار می کند ؟
برنامه namebench یک برنامه کاملاً رایگان و باز متن است که قابلیت اجرا بر روی سیستم عامل ویندوز ، مک و یونیکس را دارد و شما می توانید در هر دو حالت اجرا از طریق رابط گرافیکی و اجرا با دستورات خط فرمان از آن استفاده کنید. این برنامه بعد از اجرا بر روی سیستم عامل شما سرویس دهنده های DNS متفاوت را از طریق محک زدن ( benchmarking ) می آزماید و بعد از انجام محک زنی متفاوت در باره سرعت ، در دسترس بودن و … هر یک از سرویس دهنده های اینترنت از طریق اتصال اینترنت شما می تواند بهترین آن ها را به شما معرفی کند.





تنها کافیست این برنامه را دریافت کنید و بر روی گزینه Start Benchmark کلیک کنید. این برنامه به صورت اتوماتیک کشور شما را می شناسد و به اضافه DNS های معروف جهانی در لیست خود بهترین سرویس دهنده های محلی شما را نیز قرار می دهد که این سرویس دهنده ها از طریق اجراهایی که قبلاً از طرف هم کشوری های شما انجام شده است شناسایی می شوند. در آخر به شما لیست کامل اطلاعات ساخته شده در باره سرویس دهنده های DNS مورد آزمایش قرار گرفته از طریق اینترنت شما نمایش داده می شود و شما می توانید بهترین DNS ها را در تنظیمات کارت شبکه خود ( در اینجا منظور وسیله ای است که با آن به اینترنت سیستم شما وصل شده است ) وارد کنید و اینترنت خود را سریعتر کنید درست است که سرعت تبادل اطلاعات شما با تغییر DNS فرقی نمی کند ولی از مقدار زمانی که شما قبلاً مجبور بودید منتظر بمانید تا وب سرور سایت مورد نظر پیدا شود کاسته می شود و شما حس می کنید که اینترنت سریعتری دارید.





چگونگه DNS جدید رو در سیستم خودم ثبت کنم ؟
حال که بهترین سرویس دهنده های DNS را برای اینترنت خود پیدا کرده اید می توانید در سیستم عامل ویندوز با انجام مراحل زیر تنظیمات DNS خود را تغییر داده و سرعت اینترنت خود را افزایش دهید که این مراحل در تصویر نیز نمایش داده شده اند ( برای نمایش تصویر در اندازه ولقعی روی آن کلیک کنید ).

۱. ابتدا اینترنت سیستم خود را قطع کنید و بر روی کانکشن خود کلیک راست کرده و روی گزینه Properties کلیک کنید.

۲. با نمایان شدن کادر Connection Properties به زبانه Networking رفته و بعد از انتخاب گزینه TCP/IPv4 بر روی دکمه Properties کلیک کنید.

۳. در صفحه ظاهر شده در قسمت پایین می توانید DNS جدید خود را که برنامه namebench به شما معرفی کرده است وارد کنید و سپس بر روی دکمه ok برای ثبت تنظیمات کلیک کنید.



دانلود برنامه namebench 1.3.1
تعداد دانلود : ۶۶۱۱

حجم : ۴.۹۸ مگابایت

لینک دریافت : namebench 1.3.1






جمعه 12 خرداد 1391 - 22:48
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | انتخاب بهترین DNS برای اینترنت شما توسط namebench | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS